Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

ΣΗΜΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

Η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο δείκτη θανατηφόρων ατυχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Έκθεση Ευρωπαϊκής Επιτροπής) και διαθέτει και το χειρότερο οδικό δίκτυο εντός αυτής. Το γεγονός αυτό οδηγεί την Ελληνική Αστυνομία σε συγκεκριμένο αριθμό ελέγχων σε πάρα πολλά σημεία του οδικού δικτύου, για διάφορες παραβάσεις, με στόχο τόσο την καταστολή της παραβατικότητος, όσο και την πρόληψή της (αυτό είναι ίσως ακόμη σπουδαιότερο).
simeia-elegxou


Στο θέμα της αξιολογήσεως των ελέγχων δυστυχώς υπάρχουν κυρίως ακραίες τοποθετήσεις αφού:
1) αρκετοί οδηγοί υποστηρίζουν πως οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι λειτουργούν μόνο προς όφελος των εσόδων της Πολιτείας και ως εκ τούτου είναι έμμεσοι φοροεισπράκτορες και
2) δεν είναι λίγα τα μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας (και δυστυχώς πολλά από αυτά υψηλόβαθμα), οι οποίοι εμφανίζουν μία εμμονή να θεωρούν τον οδηγό ως εν δυνάμει παραβάτη, με αποτέλεσμα να προσπαθούν να εφαρμόζουν προς αυτόν μία λογική αυστηρού κυνηγού προς επικίνδυνο κακοποιό, πράγμα το οποίο μόνο προς την καλλιέργεια πειθαρχίας δεν συμβάλλει (εδώ δεν θα παραλείψουμε και την μνεία προς αυτούς τους –ευτυχώς λίγους κατά την άποψή μας- οι οποίοι, όντως συνδέουν την ανάγκη γιά αστυνόμευση στο οδικό δίκτυο με εισπρακτική λογική).
Και οι δύο αυτές απόψεις μας βρίσκουν σφόδρα αντίθετους διότι αφενός, δεν πιστεύουμε ότι ο οδηγός είναι φύσει επικίνδυνος αφού πάνω απ’όλα θέλει την σωματική του ακεραιότητα (επομένως το να εμφανίζει επικίνδυνα παραβατική συμπεριφορά τις περισσότερες φορές είναι μάλλον έλλειψη γνώσεως και παιδείας), και αφετέρου, πιστεύουμε πως η επιείκεια των Αστυνομικών Υπαλλήλων έχει βοηθήσει τα μέγιστα στην επίτευξη μίας ισορροπίας απέναντι στην αντιμετώπιση της Πολιτείας από τον οδηγό.
Η ιστοσελίδα επομένως θα επιδιώξει έναν εξορθολογισμό των σχέσεων του τριγώνου Οδηγός – Έλεγχος – Αστυνομικό Όργανο παρουσιάζοντας τα σημεία Ελέγχου της Τροχαίας στην χώρα μας, ενώ, συνδέοντάς τα με ύπαρξη επικινδυνότητος –σε όσα από αυτά υπάρχει τουλάχιστον-, ευελπιστεί πως σύντομα (όταν δηλαδή ολοκληρώσει την καταγραφή τους) θα αποτελέσει ένα χρήσιμο πλοηγό του οδηγού στους ελληνικούς δρόμους.

Επιπλέον θα υπάρχουν 3 ακόμη θεματικές ενότητες

1) Σημεία ελέγχου του Πολίτη προς την Αστυνομία : παρουσίαση (με φωτογραφικό υλικό) σημείων όπου διαπιστώνεται παραβατικότητα και η Αστυνομία ολιγωρεί (όχι σε επιθετικό τόνο)

2) Σημεία ελέγχου του Πολίτη προς την Πολιτεία : παρουσίαση (επίσης με φωτογραφικό υλικό) σημείων όπου παρατηρείται επικινδυνότητα λόγω κακής κατασκευής (εδώ θα υπάρχει και επιθετική συμπεριφορά αφού οι κάκιστες έως αισχρές κατασκευές -ειδικά την τελευταία εικοσαετία-, έχουν στοιχίσει πολλές ανθρώπινες ζωές και αποκλειστικός υπεύθυνος γι’αυτό είναι η εσκεμμένη ανοχή της Ελληνικής Πολιτείας προς τις κατασκευαστικές εταιρείες’ άλλωστε πάγια θέση της ιστοσελίδας είναι ότι ο βασικότερος λόγος υψηλής ατυχηματικότητος είναι το κακό οδικό δίκτυο και όχι ο ανθρώπινος παράγων όπως συχνά αναφέρεται και

3) Ηλεκτρονικός Εξοπλισμός : παρουσίαση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού που χρησιμοποιείται για έλεγχο και καταγραφή συμπεριφοράς οδηγών ώστε να γνωρίζετε τι ακριβώς συμβαίνει επί του θέματος.
Έχει εκφραστεί κατά καιρούς η άποψη ότι δεν πρέπει να είναι γνωστά τά σημεία όπου η Τροχαία πραγματοποιεί ελέγχους, διότι δήθεν ενισχύει την παραβατικότητα.
Λόγω του ότι πάγια θέση μας είναι πώς η γνώση προσφέρει πολύ περισσότερο από τον φόβο και επιπλέον, τόσο η ενημέρωση όσο και η κριτική είναι δικαίωμα του οδηγού -ο οποίος κατά συντριπτική πλειοψηφία είναι υγιής στη συνείδηση πολίτης (αυτό για όσους έχουν μπερδέψει την Τροχαία με την Ασφάλεια)-, δεν συμμεριζόμαστε αυτή την λογική και δεν θα δώσουμε σημασία σε αρνητικά σχόλια που θα εκφραστούν απ’ όπου και αν αυτά προέρχονται’ εξάλλου η δημοσιότητα και η αυτοπροβολή δεν αποτελούν επιδίωξή της ιστοσελίδας.
Ελπίζουμε συνεπώς να ανταποκριθείτε στην προσπάθεια της και να βοηθήσετε στην όσο το δυνατόν καλύτερη ενημέρωσή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου